أمواج الأندلس أمواج عربية
أهلا ومرحبا بك زائرنا الكريم، إذا كانت هذه زيارتك الأولى للمنتدى، يشرفنا أن تقوم بالتسجيل اذا رغبت بالمشاركة في المنتدى، أما إذا رغبت بقراءة المواضيع فتفضل بزيارة القسم الذي ترغب أدناه
عزيزى الزائر يسعدنا ان تنضم الينا وتلحق بنا
كى تفيد وتستفيد بادر بالتسجيل مع اطيب الامنيات ادارة المنتدا
ورجاء التسجيل باسماء لها دلالية الاحترام

أمواج الأندلس أمواج عربية
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.


وطن واحد هدف واحد قلب واحد قلم واحد تلك هى حقيقة أمواج الاندلس
 
أمواج الأندلسأمواج الأندلس  الرئيسيةالرئيسية  التسجيلالتسجيل  دخولدخول  افضل موقع لتعلم الجرافيكافضل موقع لتعلم الجرافيك  أضغط وادخل وابحثأضغط وادخل وابحث  

 

 ألطمى يا أم شاليط شباب مصر بيمشوا ع الحيط.. وصوتى يا أمو مائير شباب مصر طلع بيطير.. // قلم وائل السمرى

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
شريف الحكيم
عضو فعال
عضو فعال
شريف الحكيم

عدد المساهمات : 4051
تاريخ التسجيل : 19/12/2009

ألطمى يا أم شاليط شباب مصر بيمشوا ع الحيط.. وصوتى يا أمو مائير شباب مصر طلع بيطير..  // قلم  وائل السمرى Empty
مُساهمةموضوع: ألطمى يا أم شاليط شباب مصر بيمشوا ع الحيط.. وصوتى يا أمو مائير شباب مصر طلع بيطير.. // قلم وائل السمرى   ألطمى يا أم شاليط شباب مصر بيمشوا ع الحيط.. وصوتى يا أمو مائير شباب مصر طلع بيطير..  // قلم  وائل السمرى I_icon_minitimeالأحد أغسطس 21, 2011 11:04 pm



ألطمى يا أم شاليط شباب مصر بيمشوا ع الحيط.. وصوتى يا أمو مائير شباب مصر طلع بيطير..  // قلم  وائل السمرى Waaael

وائل السمرى

قرب قرب قرب قرب..
مصر تتحدث عن نفسها،
أكتب يا تاريخ، أشهدى يا جغرافيا،
المكان أمام كوبرى الجامعة،
والزمان فى الساعات الأولى من صباح يوم الأحد
21 أغسطس،
ويا للعجب 21 رمضان برضه،
إلى من يبحث عن الفرح والسرور قبل ما
ييجى وقت السحور،
أروى قلبك يا عطشان،
بنسايم النيل والحرية كمان،
إلى من غضب من التبجح الإسرائيلى،
وإلى من "أتفقع" من عصام شرف وبياناته التى اكتشفنا أنها مسودات،
وإلى من حلم بتنكيس العلم الإسرائيلى وإنهاء حالة
اللاسلم واللاسلم التى كنا نعيش فيها،
هنا أحمد الشحات، أمل المصريين والمصريات،
هادم ملذات الإسرائيليين، ومحطم قلوب الملايين،
ابن الشرقية البار، عاشق الحرية المغوار،
أحمد الشحات شو، مصرى أصلى.. أم الأجنبى، شعبى جدا.. أم الرسمى،
أحمد الشحات مش بتاع حركات،
أحمد الشحات بتاع مغامرات،
لا تقولى أمريكانى ولا صينى،
أحمد الشحات هو عزيز عينى،
نسر مصرى شق السما
بجد مش فى مسرح أضواء المدينة،
فاتك نص عمرك يا اللى ما شفت أبو حميد،
واللى مشفتش سبايدر مان المصرى يبقى معاداش على مصر.

أيها العالم، قف انتباه لأحمد أبو حميد،
أيها النتنياهو أنزل على ركبك،
أيها الواقفون تحرسون الصنية فى ميدان التحرير
إليكم هذه الأغنية
"يا أبو الصنية النجيلة..مش هتبقالك..
نزلنا علم إسرائيل..خليك بقى فى حالك"،

وأيها الصاعد إلى سماء الحرية
أحمد الشحات عبد الفتاح صقر
إليك هذه الأغنية

"الصقر المصرى شق السما
وطلعة طلعة آخر معلمة..
والسفارة ولولت.. آآآه..
والدنيا اتشقلبت.. آآآه..
والناس الكخة خرست..
والفلول أتبرجلت..
الله أكبر.. الله أكبر
"ويا" أحمد أفندى رفعت العلم وطولت راسنا بين الأمم".

إلى الفلوليين والفلوليات:
أحمد الشحات طلع العمارة وانتوا قاعدين..
أحمد الشحات شال علم إسرائيل وحط علم مصر، وانتوا قاعدين،
إلى ثوار يناير العظام:
فعلا أثبتوا أنه مع الثورة مش هتقدر تغمض عينك،
وكما قال شباب الفيس بوك المتألقين دوما إلى الموساد وجيش الدفاع الإسرائيلى
"لموا الدور مع المصريين اليومين دول..دول بيمشوا ع الحيط"،
و"صوتى يا أم شاليط.. عندهم ناس بتمشى على الحيط..
صوتى يا أم مائير.. الدور بكره على السفير..
صوتى يا إسرائيل الشباب فى مصر بتطير"،
وكما قلتم فأوجزتم ثم أعجزتم ثم أنجزتم:
إذا كان الإسرائليون يفخرون بأن لديهم طائرة بدون طيار
فمن حق المصريين أن يفخروا لأن لديهم طيارين بدون طائرات.

الفلول حائرون يتساءلون يفكرون أحمد الشحات من يكون:
وإليكم الإجابة:
الشحات مندس من الأصلى حتى بالأمارة فى اسمه أحمد الشحات عبد الفتاح سيد
صقر، يعنى المؤامرة مكشوفة، بدليل أنه بيطير وآخر اسمه "صقر"

وكما قال زعيمكم الأرعن "عمور حنتفة، هتلاعبنى بالكلام هلاعبك، وأمن الدولة تمتلك
أدلة على أنه تلقى تدريب فى "الزقازيق الشرقية"، ودى بعد صربيا البلد بمحطتين،

وإليكم دليل ثالث وهو أنه مثله مثل كل ثوار يناير مواطن عادى غير
مُسَيس ولا ينتمى لأى تيار سياسى، وقد اعترف المندس بأنه ظلل يفكر ويفكر
ويفكر لمدة 4 ساعات حتى خطط ونفد واتنطط فوق السفارة الإسرائيلية،

وخذوا إليكم هذا الدليل الدامغ
على أنه عميل ماسونى حلزونى مفتكس، وهو أنه نط من
فوق الدبابة وطلع ولا همه لا من قناصة ولا من رصاصة،
وتناقل البعض أن الشحات يتقن الأجبشن لنجوتش، ولذلك قال ارفع راسك فوق أنت مصرى.

وأكد شباب الفيس بوك والتويتر والعياذ بالله أن عمرو حنتفة قال:
الشاب اللى نزل العلم الإسرائيلى سمع إعلان كوكاكولا افرد جناحك وطير فى السما، وده
بيأكد كلامى عن المؤامرة هتلاعبنى بالكلام حلاعبك"

،بينما غنى آخرون: "قولوا لعين الشمس ماتحماشى، أحسن سفير الصهاينة راجع ماشى"،

وقارن بعضهم بين جيل مبارك وجيل الثورة قائلين،
إن و"جيل مبارك كان بيمشى جنب الحيط..
وجيل الثورة بيمشى على الحيط"،

بينما تنبه آخرون إلى المثل الشعبى القائل:
و"قاله يا سفير ليه مانسحبتش قاله ملاقتش حد يسحبنى"،

بينما أرسل البعض الآخر رسالة إلى الفريق أحمد شفيق المرشح المحتمل لرئاسة الجمهورية قائلين:

بقى كنت عاوز تخللى ميدان التحرير هايدبارك،
أدينا خلينالك سفارة إسرائيل
فشر كوكى بارك، سلملى ع الفلول.

~~~~أذكر الله~~~~



ألطمى يا أم شاليط شباب مصر بيمشوا ع الحيط.. وصوتى يا أمو مائير شباب مصر طلع بيطير..  // قلم  وائل السمرى Aioa10
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://amoaagsherif.ahlamontada.com
 
ألطمى يا أم شاليط شباب مصر بيمشوا ع الحيط.. وصوتى يا أمو مائير شباب مصر طلع بيطير.. // قلم وائل السمرى
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
أمواج الأندلس أمواج عربية  :: حكاوى القهاوى لكل العرب :: أقلام حرة-
انتقل الى: